بلاگ

کدام اسباب بازی برای راه رفتن کودک مناسب است ؟

اسباب بازی برای راه رفتن کودک

مشاهده چگونگی رشد و تکامل کودک برای والدین هیجان انگیز است. اولین قدم کودک نشان دهنده تغییر قابل توجهی در وی است. همراه با والدین، نوزادان نیز هیجان زده هستند و می خواهند بیشتر و بیشتر در مورد توانایی های خود کاوش کنند. بنابراین آنها راه رفتن، خزیدن، پریدن و بازی را یاد می گیرند و وارد دنیای کاملا جدیدی می شوند. اما درحالی که کودک راه رفتن را یاد می گیرد و رشد می کند، این احتمال وجود دارد که بیفتد و به خود آسیب برساند. کودکان در روزهای اولیه تعادل زیادی ندارند و ممکن است زمین بخورند و به خود آسیب برسانند. اینجاست که انواع اسباب بازی برای راه رفتن کودک به کمک او می آید و به آنها در یادگیری راه­رفتن کمک می کند. با ما همراه باشید تا با این اسباب بازی­ها بیشتر آشنا شویم.

کودکان ازکی شروع به راه رفتن می کنند؟

برخی از کودکان قبل از ۱ سالگی شروع به راه رفتن می کنند، اما برخی دیگر ممکن است چند ماه دیرتر اولین قدم های خود را بردارند. نوزادان معمولاً در ۹ یا ۱۰ ماهگی حرکت هایی شبیه بالا کشیدن خود به سمت اشیا را انجام می دهند و به طور متوسط در ​​حدود ۱۴ ماهگی شروع به راه رفتن می کنند. کوچولوی شما ممکن است شبیه کودکی والدین خود عمل کنند. ساختار و خلق و خو نیز نقش مهمی را ایفا می کند. یک نوزاد پرانرژی احتمالا زودتر از یک نوزاد آرام دست و پا می زند. برخی از بچه‌ها محتاط‌تر هستند و فقط زمانی می‌خواهند قدمی بردارند که مطمئن باشند نمی‌افتند. در این شرایط تهیه اسباب بازی برای راه رفتن کودک می تواند به او کمک کننده باشد.

انواع مختلف واکرها

اسباب بازی برای راه رفتن کودک

انواع مختلف واکرها

یکی از متداول ترین انواع اسباب بازی برای راه رفتن کودک، واکرها هستند. واکرها عالی هستند زیرا با استفاده از آن ها، کودک می‌تواند راه رفتن را به خوبی تمرین کند. امروزه واکرها با تنوع زیادی در بازار وجود دارند. برخی از آن ها در کنار آموزش کودک به راه رفتن، دارای بسیاری قطعه های سرگرم کننده و موزیکال نیز هستند که می توانند استفاده از واکر کودک را برای او بسیار جذاب و هیجان انگیز کنند. حتی نوزادان کوچک‌تر می‌توانند با آن به صورت نشسته روی زمین بازی کنند. این اسباب بازی برای کودکان 9 ماه تا 3 سال توصیه می شود.

واکرهای چوبی

ممکن است بسیاری از والدین به دلایل مختلف تمایل داشته باشند که اسباب بازی های چوبی را به جای اسباب بازی های پلاستیکی برای کودکان خود انتخاب کنند. واکرهای چوبی یکی از ساده ترین انواع واکرها هستند که در عین حال می توانند برای کودک جذاب و راحت نیز باشند. اگر می‌خواهید از اسباب‌بازی‌های بیش از حد تحریک‌کننده یا پر سر و صدا اجتناب کنید، این نوع واکرها ایده‌آل هستند. واکرهای چوبی به شکل های مختلفی از جمله به شکل حیوانات و یا به شکل گاری ساخته می شوند. برای مشاهده و خرید انواع اسباب بازی های مورد نظر خود به ویژه واکرهای مختلف می توانید به وب سایت فروشگاه دنیای اسباب بازی مراجعه نمایید و از تنوع بی نظیر اسباب بازی بهره ببرید.

سبدهای خرید

اسباب بازی برای راه رفتن کودک

سبدهای خرید

اسباب بازی­های هل دادنی به عنوان تکیه گاه برای کودک عمل می کنند و می توانند به عنوان یک اسباب بازی برای راه رفتن کودک بسیار کمک کننده باشند. این اسباب بازی ها معمولا به شکل های مختلفی وجود دارند و شما با توجه به سلیقه و تمایل کودک خود می توانید یکی از آن ها را برای کودک خود انتخاب کنید. برای مثال برخی از آن ها با الهام از سبد خرید فروشگاهی ساخته شده اند و دارای بازی ها و قطعات موزیکال و جذاب دیگری نیز روی اسباب بازی هستند، که فوق العاده سرگرم کننده برای نوزادان و کودکان نوپا است. از طرف دیگر شما می توانید با قرار دادن اشیا مختلف در آن، وزنش را تغییر دهید و با این کار موجب تقویت بیشتر عضلات دست و پای کودک شوید. این نوع اسباب بازی برای کودکان نوپا که علاقه مند به خرید مواد غذایی هستند، مناسب است.

ماشین های پلاستیکی

ماشین های بزرگ اسباب بازی که دارای جایی برای نشستن کودک هستند نیز یکی از انواع اسباب بازی برای راه رفتن کودک به شمار می روند. این ماشین ها می توانند به شکل های متنوعی وجود داشته باشند برخی از آن ها دارای یک دسته هستند که برای حرکت ماشین توسط والدین استفاده می شود اگرچه توسط کودک برای بازی نیز می تواند به کار گرفته شود. کودک با هل دادن این ماشین ها می تواند راه رفتن را تمرین کند علاوه بر این زمانی که راه رفتن را یاد گرفت می تواند با نشستن روی ماشین قدم برداشتن قوی تر و سریع تر را تمرین کند. اسباب بازی هایی از این نوع که بتوان طول مدت بیشتری در حین رشد کودک از آن استفاده کرد می توانند اقتصادی نیز باشند. ماشین ها به ویژه برای پسر بچه ها بسیار جذاب هستند.

روروک

اسباب بازی برای راه رفتن کودک

روروک

روروک ها نیز می توان در دسته انواع اسباب بازی برای راه رفتن کودک قرار داد. آن ها به کودک کمک می کنند که قدم بردارند و زمانی که خسته شدند روی آن بنشینند به این ترتیب مانع زمین خوردن کودک در حین تلاش برای ایستادن و راه رفتن می شوند. علاوه بر این برخی انواع روروک ها این قابلیت را دارند که تغییر شکل داده و به واکر تبدیل شوند. معمولا در قسمت جلویی روروک ها قطعات موزیکال و سرگرم کننده برای کودک قرار داده می شود.

آیا استفاده از روروک توصیه می شود؟

امروزه بر سر استفاده از روروک برای کودکان بحث هایی وجود دارد و برخی از افراد متخصص استفاده از این وسیله را برای رشد کودک مفید نمی دانند. گفته می شود که استفاده از روروک قبل از اینکه عضلات حرکتی کودک و ستون مهره های او به اندازه کافی رشد کنند، ممکن است او را با آسیب ها و دردهایی در زمان بزرگسالی مواجه کند. علاوه بر این با استفاده از روروک امکان حرکت های سریع برای کودک فراهم می شود که ممکن است سبب آسیب رسیدن به او گردد. بنابراین قبل از خرید روروک بهتر است به طور کامل در مورد آن بررسی انجام دهید.

آیا این اسباب بازی ها برای کودکان بی خطر هستند؟

اسباب بازی برای راه رفتن کودک

آیا این اسباب بازی ها برای کودکان بی خطر هستند؟

برخی از والدین نگرانی هایی در مورد ایمنی استفاده از انواع اسباب بازی برای راه رفتن کودک دارند به ویژه برای کودکان نوپا که هنوز قادر به کنترل تعادل خود نیستند. اگرچه واکرها و اسباب بازی های هل دادنی برای کودکانی که شروع به راه رفتن می کنند کاملا ایمن هستند و درواقع اسباب بازی مناسب کودک یک ساله هستند، اما باید توجه کرد که کودکان نوپا را نباید با واکرها برای مدت طولانی رها کرد. زیرا ممکن است منجر به آسیب تصادفی شود. واکرهای چرخدار برای کودکان می توانند خطرناک باشند زیرا احتمال دارد به سرعت وارد یک منطقه خطرناک شوند.

هنگام خرید اسباب بازی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اولین موردی که باید به آن توجه کرد این است که اسباب بازی متناسب با سن کودک انتخاب شود و نکات ایمنی در آن لحاظ شده باشد. مورد بعدی فضای مورد نظر برای استفاده از این اسباب بازی است برای مثال برای بیرون از خانه معمولا از اسباب بازی های محکم تر و ایمن تری باید استفاده شود. طراحی جمع و جور اسباب بازی نیز ممکن است برای برخی والدین اهمیت داشته باشد چرا که حمل و نقل و ذخیره سازی آن با سهولت بیشتری انجام می شود. علاوه بر این برخی والدین ممکن است تمایل داشته باشند که این نوع اسباب بازی ها، فعالیت های آموزشی متعددی برای کودکان ارائه بدهند و به اندازه کافی سرگرم کننده و آموزنده باشند تا بهتر بتوانند به رشد حرکتی و حسی کودک شما کمک کنند.

آیا اسباب بازی ها به زودتر راه افتادن کودک کمک می کنند؟

اسباب بازی برای راه رفتن کودک

آیا اسباب بازی ها به زودتر راه افتادن کودک کمک می کنند؟

در نهایت، واکرهای کودک و نوزاد برای این طراحی نشده اند که کودک شما زودتر از حالت طبیعی شروع به راه رفتن کند. آن چه مشخص است این است که کودک با سرعت خودش رشد می کند و این اسباب بازی ها صرفاً به عنوان مکملی سرگرم کننده و حمایت کننده برای رشد طبیعی او هستند. جذا از اسباب بازی ها، یکی از بهترین راهها برای کمک به راه رفتن کودک این است که هنگام بازی فضای باز خودتان با گرفتن دستان او و راه رفتن پشت سر از او حمایت کنید. هرگز سعی نکنید رشد کودک خود را از حالت عادی سریع تر کنید و یا این که او را با کودکان دیگر مقایسه کنید زیرا هر کودکی با سرعت خودش به نقاط عطف می رسد.

کودکان برای چه مدتی می توانند به طور پیوسته از واکرها و اسباب بازی های مشابه استفاده کنند؟

مدت زمان استفاده کودکان از واکر، روروک و اسباب بازی هایی از این قبیل نباید هر بار بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باشد.  هنگامی که کودکان برای مدت طولانی در این اسباب بازی ها رها می شوند، در واقع می تواند رشد حرکتی آنها را به تاخیر بیندازد، بنابراین مطمئن شوید که زمان صرف شده در واکر را به شدت محدود کنید.

کلام پایانی

اسباب بازی های راه رفتن و هل دادن به گونه ای طراحی نشده اند که کودک شما زودتر راه برود. کودک شما در زمان مناسب شروع به ایستادن و راه رفتن می‌کند، اما داشتن یک اسباب‌بازی حمایتی مانند واکر یا چرخ دستی می‌تواند به تشویق او برای تمرین بیشتر کمک کند. قبل از تهیه اسباب بازی نوزاد، تحقیقات زیادی انجام دهید و مطمئن شوید که موارد ایمنی در اسباب بازی لحاظ شده است. همیشه بر کودک خود نظارت داشته باشید. برای ایمنی بیشتر، سعی کنید از کودکتان بخواهید اسباب‌بازی ها را روی فرش یا روی چمن ها بچرخاند تا در صورت افتادن، آسیبی به او وارد نشود. از طرف دیگر، پیاده روی معمولی نیز یک فعالیت سرگرم کننده و آموزشی برای نوزادان و کودکان نوپا ارائه می دهد و می تواند به رشد حسی او کمک کند.

منابع:babylieve ، asherfergusson، whattoexpect