بلاگ

مضرات بازی کردن با عروسک برای پسرها

علت عروسک بازی پسر

 

جامعه قوانینی را در مورد رفتار کودکان وضع می کند. برخی از این قوانین، اسباب بازی هایی را که کودک با آن ها بازی می کند بر اساس جنسیت تفکیک می کند. فروشندگان عروسک ها را برای دختران و ماشین های اسباب بازی را برای پسران به بازار عرضه می کنند. دلیل این کار این است که باید به کودکان خردسال آموزش داده شود که در آینده چه نقش هایی را باید ایفا کنند. اگر دختران با ماشین های اسباب بازی، یا پسرها با عروسک بازی کنند چه اتفاقی می افتد؟

تحقیقات در مورد اسباب بازی کودکان چه می گوید؟

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از رفتارهای مرتبط با جنسیت، چه زن و چه مرد، توسط فرهنگ، خانواده و جامعه به فرد منتقل می شود. بسیاری از نگرش‌های جنسیتی با ژنتیک یا جنسیت ارتباط مستقیمی ندارند. با وجود این، ما همچنان اظهار نظرهای دیگران را درباره اینکه «چرا والدین آن پسربچه لباسی صورتی رنگ را به تن او کرده اند؟» می شنویم.

تاثیر خانواده در رفتار کودک

علت عروسک بازی پسر

تأثیرات خانوادگی و اجتماعی، بر رفتار و نگرش کودک تأثیر می گذارد. در ایالات متحده، دخترها کمتر در دوره های STEM در مدرسه حضور دارند – این دوره ها عبارتند از علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات. معلمان تصور می کردند که پسران در مشاغل STEM بهتر از دختران عمل می کنند.

معلوم شد که دختران نیز در زمینه STEM می توانند به اندازه پسرها خوب عمل کنند. مؤسسه ملی بهداشت تحقیقی را منتشر کرد که نشان می‌دهد تأثیرات خانواده، جامعه و فرهنگ – و به‌ویژه مادران – چگونه بر انتخاب یک دختر برای انتخاب شغلی در رشته علوم تأثیر می‌گذارد.

باور غلط در مورد مردها

یک باور غلط دیگر این است که مردها والدین خوبی نیستند. بار دیگر، تحقیقات نشان می‌دهد که پدرها توانایی این را دارند که کودکان خود را پرورش دهند، پاسخگوی نیازهایشان باشند و به آن ها محبت کنند. مردها همچنین قادر به شستن لباس‌، آشپزی و پوشاندن لباس‌های مشابه به فرزندان خود هستند.

پس آیا واقعا بازی کردن پسرها با عروسک یا بازی کردن دخترها با ماشین خطرناک است؟

علت عروسک بازی پسر

بازی کردن با اسباب بازی هایی خلاف جنسیت کودک، می تواند بر رشد کودک تأثیر بگذارد. والدین باید اسباب بازی هایی را که در اختیار فرزندان خود قرار می دهند را با دقت انتخاب کنند. برای مثال، دادن وسایل هنری به کودک ممکن است خلاقیت و استعداد و ذوق هنری را در کودک تحریک کند. دادن فریزبی به کودک ممکن است تعادل و هماهنگی را در او تقویت کند.

اما دخترانی که با ماشین های اسباب بازی و ابزار بازی می کنند چطور؟

دختربچه هایی که تمایل دارند با ماشین بازی کنند، ممکن است با تظاهر به رانندگی در اوایل کودکی، در بزرگسالی مهارت های رانندگی خوبی را در خود ایجاد کنند. بازی با ابزار ممکن است باعث شود که یک دختر در بزرگسالی به فردی با مهارت های فنی تبدیل شود.

پسربچه هایی که با عروسک بازی می کنند چطور؟

پسربچه‌هایی که با عروسک بازی می‌کنند توانایی بیشتری برای مراقبت از دیگران به دست می آورند. همچنین ممکن است ظرفیت آن ها برای پرورش افزایش یابد. پسرانی که با عروسک بازی می کنند ممکن است روزی پدرهای فوق العاده ای شوند.

بنابراین آیا بازی کردن دخترها با کامیون یا بازی کردن پسرها با عروسک خطری دارد؟ خطر بالقوه این است که کودکانی که از تجربه بازی کردن محروم هستند، ممکن است بازی های رشدی مهم را از دست بدهند. تنها خطر واقعی این است که کودکی که نمی تواند با اسباب بازی های مختلف بازی کند، ممکن است در زمینه یادگیری و سرگرمی دچار کمبود شود!