بلاگ

آیا هالک قرمز یک قهرمان است یا یک شرور ؟

شخصیت هالک قرمز

 

ژنرال Thaddeus E. “Thunderbolt” Ross که تحت عنوان هالک قرمز شناخته می شود، یک شخصیت خیالی است که در کتاب های کمیک منتشر شده توسط Marvel Comics معرفی شده است. داستان از این قرار است که راس که افسر ارتش ایالات متحده است، پدر بتی، همسر بروس بنر و رئیس پروژه بمب گاما است که در طی آن بنر به هالک تبدیل شده است. پس از به وجود آمدن هالک، راس با وسواس فزاینده ای این موجود را تعقیب می کند و پس از اینکه متوجه می شود بنر و هالک یکی هستند، بنر را دستگیر می کند. در سال 2008، راس برای مبارزه بهتر با دشمن خود که همان هالک است، به یک هالک قرمز تبدیل می شود. اگر شما هم تمایل دارید که در مورد شخصیت هالک قرمز  و این که او یک قهرمان است یا یک شرور بیشتر بدانید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

هالک قرمز در فضاهای مختلف

شخصیت هالک قرمز در محصولات مختلفی مانند اسباب‌بازی‌ها و مجسمه‌ها تجاری شده است به طوری که برای مثال اکشن فیگور هالک قرمز را می توانید از فروشگاه های اسباب بازی تهیه کنید. این شخصیت در اقتباس‌های رسانه‌ای متعددی از جمله سریال‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های لایو اکشن نیز ظاهر شده است. او توسط سم الیوت در فیلم هالک در سال 2003 و ویلیام هرت در فیلم‌های هالک شگفت‌انگیز (2008)، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (2016)، انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت (2018)، انتقام‌جویان: پایان بازی(2019) و بیوه سیاه (2021) در دنیای سینمایی مارول به تصویر کشیده شد.

قدرت ها و توانایی ها

شخصیت هالک قرمز

شخصیت هالک قرمز دارای قدرت، دوام و استقامت مافوق بشری است که با هالک قابل مقایسه است. او قادر به جذب تابش ها از محیط اطرافش است و بدن او می تواند برای افزایش قدرت این تابش را متابولیزه کند. با این حال، برخلاف هالک، وقتی عصبانی می شود، قوی تر نمی شود، بلکه گرمای فزاینده ای از خود ساطع می کند. هنگام مبارزه با هالک، در اولین خط داستانی هالک قرمز، این گرما هاله ای از نور را در اطراف دو غول ایجاد کرد و شن های صحرا را که روی آن ایستاده بودند ذوب کرد و به یک دیسک شیشه ای تبدیل شد. 

معرفی هالک قرمز

شخصیت هالک قرمز که همچنین به عنوان Rulk شناخته می شود، اولین بار در سری هالک که در سال 2008 عرضه شد به عنوان یک شرور و ضد قهرمان ظاهر گردید. خط داستانی ” جنگ جهانی هالک ها ” در سال 2010 نشان می دهد که این موجود ژنرال ارتش ایالات متحده تاندربولت راس، پدرزن و دشمن دیرینه هالک اصلی، بروس بنر است. داستان بیان می کند که راس توانایی تبدیل شدن به هالک قرمز را توسط سازمان های A.I.M.  و Intelligencia پیدا کرده است تا بهتر قادر باشد با هالک اصلی به مبارزه بپردازد. در صورت تمایل اکشن فیگور هالک و سایر شخصیت ها را می توانید از فروشگاه دنیای اسباب بازی خریداری نمایید.

رنگ قرمز به نشانه خشم

شخصیت هالک قرمز

همان طور که گفته شد، مشهورترین هالک قرمز مارول، ژنرال تادئوس “تندربولت” راس است. ژنرال مفتخر، از هیچ کاری برای از بین بردن هالک دریغ نمی کرد و او را یک بلا می دانست. راس در مورد نیازش به توقف هالک آنقدر متعصب بود که در نهایت خود به یک هالک تبدیل شد تا بهتر با او مبارزه کند. او به‌ جای رنگ ‌های سنتی سبز یا خاکستری، خود را در سایه ‌ای از قرمز یافت که برازنده خشمش نسبت به هالک بود. او تقریباً هالک را شکست داد، زیرا در زمان اولین برخورد آن ها بسیار قدرتمندتر از قهرمان بود. متأسفانه، قدرت هالک قرمز، گرمای زیادی برای او ایجاد کرد و منجر به فرسودگی وی شد. او سرانجام توسط بنر که روشی برای برگرداندن افراد دارای قدرت گاما ابداع کرده بود، از قدرت خارج شد.

نقش بتی راس

در حالی که بتی راس قبلاً همسر بروس بنر بود، او امروز کاملاً شخصیت متفاوتی را دارا است. متأسفانه وقتی این واقعیت فاش شد که قرار گرفتن طولانی‌ مدت او با هالک سبب مرگش شده، آن ها از هم جدا شدند. آن چه در پی آن بود، مرگ نابهنگام او و چندین رستاخیز مرموز بود. یکی از این رستاخیزها بازگشت او به عنوان شی هالک قرمز مرموز بود که قدرت هایی به او داده شد و به نظر می رسید هالک قرمز را از درگیری با ولورین نجات دهد. هویت او بعداً در نبرد با اسکار فاش شد. او سپس سعی کرد فرار کند، زیرا نمی خواست به صورت یک شرور زندگی کند. بتی در نهایت از کار می افتد. فیگورهای مختلف شخصیت های این کارتون را می توانید در بخش اسباب بازی پسرانه سایت دنیای اسباب بازی مشاهده کنید.

دومین هالک قرمز

شخصیت هالک قرمز

دومین هالک قرمز در اولین شماره ۲۰۱۷ U.S.Avengers ظاهر می شود. ژنرال چهار ستاره، رابرت ماوریک، با توجه به تخصص ژنتیکی خود انتخاب می شود تا موجودی را بسازد که در نیمه راه یک هالک است. دستگاهی به نام Hulk Plug-In، ساخته شده و در مچ ماوریک کاشته می شود. با روشن شدن این دستگاه، تقریباً هر روز به مدت یک ساعت، او را به گونه ای از هالک قرمز تبدیل می کند. برخلاف نسخه قبلی شخصیت هالک قرمز که همان ماوریک است، سبیل خود را به حفظ کرده و عینک آفتابی به چشم می‌زند و به انتقام جویان ایالات متحده آمریکا می پیوندد. اکشن فیگور های مختلف آن در سایت دنیای اسباب بازی قابل مشاهده و خریداری است.

داستان هالک قرمز ماوریک

ژنرال ماوریک بخشی از یک پروژه دولتی آمریکایی بود که به عنوان عیب یاب پروژه شناخته می شد. این سازمان مخفی به دنبال ساخت سلاح های انسانی بود، بنابراین ماوریک یک سرجوخه را به یک مارمولک بزرگ به نام کایجو آمریکایی تبدیل کرد اما پروژه او شکست خورد. ماوریک با توجه به تجربه‌اش با سلاح‌های انسانی، به هالک قرمز تبدیل شد. با استفاده از تکنولوژی shield، بر روی ژنرال ایمپلنتی نصب شد که به او اجازه می داد به مدت 60 دقیقه به هالک قرمز تبدیل شود. قرار گرفتن طولانی مدت تر به صورت هالک قرمز، برای یک مرد هم سن و سال او می توانست خطرناک بوده و سبب مرگ او شود، بنابراین محافظ های خنک کننده روی دستگاه قرار داده شد که باعث ناراحتی او شد. در یک مورد، او محافظ ها را دور زد و سوخت و دوباره به شکل انسانی اش برگشت، اما همچنان قرمز بود.

نسخه های دیگر

شخصیت هالک قرمز

جو فیکسیت هالک نیز یکی دیگر از افرادی است که توانایی تبدیل شدن به شخصیت هالک قرمز داشته اند. داستان «جنگ‌های مخفی» 2015 درباره یک هالک قرمز ناشناس به نام شاه سرخ، در قلمرو نبرد گرینلند است. یک کاپیتان آمریکایی توسط کلانتر استرنج به گرینلند فرستاده می‌شود تا پادشاه سرخ که باکی بارنز را زندانی می‌کند، بکشند. در حین آن، پس از این که پادشاه سرخ به آن گروه فاش کرد که قبلاً بارنز را کشته است، کاپیتان پادشاه سرخ را نیز می کشد.

هالک و هالک قرمز

هالک در واقع شکلی است که بروس بنر معمولاً در حالت ابرقهرمانی به خود می گیرد. با این حال، فرم های مختلف او در طول سال ها کمی تغییر کرده است. به لطف شخصیت‌هایی مانند She-Hulk وAmadeus Cho، بنر تنها قهرمان مارول نیست که به غول سبز تبدیل شده است. با این حال، بنر هرگز یکی از هالک های قرمز مارول نبوده است. شخصیت هالک قرمز حتی از هالک کلاسیک با ابهت تر است و تقریباً در ظاهرش شیطانی به نظر می رسد. اگرچه برخی از این غول های قرمز به دنبال نابودی غول سبز هستند اما برخی دیگر با بنر یا انتقام جویان متحد شده اند. صرف نظر از جایی که آنها ایستاده اند، همه آنها از همان قدرت تابش گاما برای تغییر شکل استفاده کرده اند.

فاز ۴ دنیای سینمایی مارول

شخصیت هالک قرمز

فاز ۴ دنیای سینمایی مارول هنوز شروع نشده است، بنابراین رازهای زیادی پیرامون فیلم های آینده وجود دارد. چه کسی با چه کسی روبرو خواهد شد؟ چه شخصیت هایی ممکن است ظاهر شوند؟ به این ترتیب، شگفتی ‌های زیادی وجود دارد که ممکن است در آینده در انتظار ما باشد. در صورتی که شخصیت های کارتونی یکی از علاقه مندی های فرزندان شما است می توانید با مراجعه به سایت خرید اسباب بازی به صورت آنلاین فیگورها و سایر اسباب بازی های مورد نظر خود را سفارش دهید تا در اسرع وقت برای شما ارسال گردند.

هالک قرمز به عنوان یک تهدید

از دو جنبه، تاندربولت راس می تواند به عنوان یک تهدید قوی برای انتقام جویان در نظر گرفته شود. از یک طرف، او به صورت یک شخصیت با اهمیت باورنکردنی برای دولت باقی می‌ماند و به همین دلیل، می‌تواند تیم‌های شرور تحت فرمان خود، مانند Thunderbolts را سازماندهی کند. همچنین کمک می‌کند که زمو، دشمن او در جنگ های داخلی، در فیلم شاهین و سرباز زمستان در نقشی کمیک‌تر بازگردد. از سوی دیگر، او در فرم هالک قرمز نیز یک تهدید فیزیکی به شمار می رود. در واقع انتقام‌جویان جدید به کسی نیاز دارند که شکست بخورد، اما هالک قرمز با قدرت فوق العاده می‌تواند آن دشمنی باشد که مشت‌های آن ها را گرفته و به آن ها ضربه وارد کند و آن ها را شکست دهد.

 

منابع: cbr ، cbr