بلاگ

اسباب بازی هایی مناسب برای بازی با کودکان ۲ساله

اسباب بازی برای کودک 2 ساله

سرعت تغییر مهارت ها و علایق یک کودک ۲ ساله می تواند مانند یک دویدن سریع باشد. بازی برای کودکان راهی است برای درک جهان پیرامونشان. جذاب ترین و مناسب ترین اسباب بازی برای کودک ۲ ساله می تواند شامل گزینه های مختلفی باشد. کودکان در این سن ممکن است بتوانند از مهارت های حرکتی خوب خود به روش های دقیق تر، مانند چیدن و پیچاندن قطعات کوچک تر استفاده کنند. کودکان دو ساله علاقه بیشتری به بازی با بچه های دیگر نشان می دهند. بازی های ساده گروهی می تواند به آن ها در تمرین اشتراک گذاری و نوبت کمک کند. اگر به دنبال ایده های بیشتر برای سرگرمی کودکتان هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اسباب بازی های موزیکال

اسباب بازی های پلاستیکی که سر و صدا ایجاد می کنند، می توانند برای کودک ۲ ساله جالب توجه باشند.  قلک های موزیکال که با انداختن سکه یا پول در داخل آن ها، آهنگ های شاد جایزه می دهند یکی از گزینه های مناسب اسباب بازی برای کودک ۲ ساله هستند. عروسک ها، قایق های کوچک موزیکال و هرچیزی که با صدای شاد خود بتواند توجه کودک را جلب کند می تواند برای او شاد و سرگرم کننده به نظر برسد.

سازهای موسیقی

اسباب بازی برای کودک 2 ساله

سازهای موسیقی

سازهای موسیقی یکی دیگر از گزینه های خرید اسباب بازی برای کودک ۲ ساله است. این نوع اسباب بازی ها علاوه بر این کودک را با انواع سازها و صدای آن ها آشنا می کند می تواند کمک کند که استعدادهای کودک در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. کیبورد، گیتار، درام و حتی پیانوهای کوچک را می توانید برای کودک خود تهیه کنید. برای اطلاع بیشتر در مورد قیمت اسباب بازی موسیقی به فروشگاه اینترنتی دنیای اسباب بازی مراجعه نمایید.

چادرها یا تونل های پارچه ای

تونل های پارچه ای را ممکن است بتوانید در برخی فروشگاه های اسباب بازی پیدا کنید این تونل ها می توانند یک فضای دنج برای بازی کودک دو ساله شما ایجاد کنند. علاوه بر این، آن ها می توانند با دوستان خود درون آن سرسره بازی کنند. چادرهای بازی هم می توانند یک محل امن و مستقل برای بازی کودک شما محسوب شوند. کودکان می توانند ساعت های زیادی با بازی در این چادرها، در دنیای خود سرگرم و مشغول باشند.

قطارها و ماشین های اسباب بازی

اسباب بازی برای کودک 2 ساله

قطارها و ماشین های اسباب بازی

قطارها و ماشین های اسباب بازی در انواع مختلف چوبی، پلاستیکی و باتری خور یا دستی می توانند یک انتخاب مناسب اسباب بازی برای کودک ۲ ساله  محسوب شوند. کودکان از نسلهای پیش عاشق بازی با ماشین ها و قطارها بوده اند. کنارهم قرار دادن قطعات یک ریل چوبی قطار نیاز به هماهنگی چشم، دست و مهارت های حرکتی خوب دارد. اما بیش از این، فرزند شما باید برنامه ریزی کند که هر قطعه به کجا می رود، باید از برخورد به موانعی مثل دیوار و مبلمان اجتناب کند و مسیر به اندازه ای صاف باشد که قطار براحتی آن را طی کند. به این ترتیب کودکان نه تنها سرگرم می شوند بلکه آنها در حال یادگیری حل مشکلات نیز هستند.  آنها باید از آینده نگری، صبر، آزمایش و خطا برای ساختن مسیر مناسب استفاده کنند.

فلش کارت ها

کودکان دو ساله ممکن است فکر کنند که شناسایی اشیا بزرگترین شکل سرگرمی است. فلش کارت ها می توانند به والدین کمک کنند تا بتوانند در شناسایی اجسام، رنگ ها، حیوانات و هرچیز موجود در محیط پیرامون به کودک موفق تر عمل کنند. فلش کارت های رنگی جذاب با تصویرهای درشت و پر رنگ می تواند خیلی خوب کودک را جذب کند. شما می توانید برای هر کارت چندین دقیقه وقت صرف کنید و آن را به طور کامل برای کودک خود توضیح دهید. با پرسش از کودک او را ترغیب کنید در مورد تصاویر روی فلش کارت ها صحبت کرده و برداشت های خود را بیان کند.

پازل ها

اسباب بازی برای کودک 2 ساله

پازل ها

خرید پازل یک راه مناسب برای سرگرمی کودک ۲ ساله است. با توجه به سن کودک بهتر است از پازل های نسبتا ساده استفاده شود تا او راگیج نکند زیرا این حالت ممکن است سبب بی میلی برای درست کردن پازل شود. در واقع آنها به زمان و آزادی نیاز دارند تا مهارت های خود را با سرعت دلخواه خود بسازند. هر کودکی مسیر تکاملی منحصر به فرد خود را دنبال می کند، بنابراین هیچ قاعده دقیقی در مورد اینکه چه زمانی باید بتواند پازل ها را بسازد یا اولین نوع ساختن آنها را چگونه یاد می گیرد وجود ندارد. انواع مختلفی پازل وجود دارد که می توانید آنها را به کودک خود معرفی کنید. این طبیعی است که کودک در مواجهه اول تلاش می کند که ابتدا فقط با پازل ها بازی کند و در زمان های بعدی ممکن است ترغیب به چیدمان و منظم کردن آنها شود.

بازی با لگوها

لگوها از بازی های بسیار محبوب در بین کودکان هستند اما چون معمولا از قطعات کوچکی ساخته می شوند ممکن است برای کودکان ۲ ساله خیلی مناسب و ایمن به نظر نرسند. بنابراین شاید بهتر باشد خرید لگو برای کودکان ۲ ساله را کمی با وسواس و احتیاط بیشتری انجام دهید. به علاوه توانایی کار با دست کودک نیز باید به اندازه کافی رشد کند تا به راحتی بتواند لگوها را مرتب کند.

آجرها یا بلوک ها

اسباب بازی برای کودک 2 ساله

آجرها یا بلوک ها

آجرها یا بلوک ها، به ویژه در سایزهای نسبتا بزرگ می توانند یک گزینه عالی برای خرید اسباب بازی برای کودک ۲ ساله  باشند. این بلوک ها معمولا ایمن هستند. از سن ۱۲ ماهگی به بعد نوزاد شما باید بتواند یک بلوک را بر روی بلوک دیگر قرار دهد، اگرچه یادگیری چیدمان بلوک ها چند ماه دیگر طول می کشد. بلوک ها یک روش فوق العاده برای تقویت خلاقیت فرزند شما، آموزش سازماندهی، تعادل و چیدن، هماهنگی چشم و دست او است. بنابراین خرید اسباب بازی های ساختنی  مثل بلوک ها را برای کودکان دو ساله خود فراموش نکنید. یک مزیت دیگر بلوک ها این است که آن ها جذابیت طولانی مدت دارند و بسیاری از کودکان از دوران کودکی تا حتی نوجوانی خود با خوشحالی با بلوک بازی می کنند.

اسب بادی

اسباب بازی های بادی که معمولا می توانند به شکل حیوان باشند برای کودکان بسیار جذاب هستند. کودکان به راحتی می توانند روی آن ها سوار شده و با آن ها بازی کنند. از نقطه نظر ایمنی نیز این اسباب بازی ها بسیار بی خطر هستند.

راکرها

اسباب بازی برای کودک 2 ساله

راکرها

راکرها در شکل ها و انواع مختلف در بازار موجودند و به عنوان یک اسباب بازی برای کودک ۲ ساله بسیار جذاب هستند. آن ها علاوه بر سرگرم کننده بودن، به بهبود مهارت های حرکتی، تعادل و هماهنگی کودک کمک می کنند. یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن ها حرکت ملایم تکان دادن است که می تواند برای کودکان آرامش بخش باشد.

وسایل آشپزی و نظافت خانه

هنگامی که کودکان نوپا راه رفتن را یاد می گیرند، بهتر است فرصت های مناسبی برای فعال بودن و یادگیری و کشف در محیطی امن را برای آن ها فراهم کنید. کودکان نوپا عاشق تقلید از بزرگسالان هستند و شیفته کارهای خانه هستند. اسباب بازی های مناسبی را ارائه دهید که این امر را تشویق می کند، مانند جاروبرقی های اسباب بازی یا قابلمه، ماهیتابه و قاشق ها. برای برخی کودکان نیز ممکن است لباس های آتش نشانی یا پلیس و شخصیت های داستانی گزینه های جذاب تری به نظر برسند.

توپ

اسباب بازی برای کودک 2 ساله

توپ

توپ ها اسباب بازی های ضروری برای کودکان هستند. شما می توانید آن ها را خیلی زود به کودک خود معرفی کنید زیرا آن ها مهارت های حرکتی را تقویت کرده و کودکان را با محیط خود آشنا می کنند. نوزاد شما مجذوب حرکت مداوم توپ می شود. توپ ها به کودکان این امکان را می دهند که کنترل چیزی غیر از حرکات خود را داشته باشند. توپ ها به ایجاد مهارت های تعادل کمک می کنند چرخاندن یک توپ به جلو و عقب راهی برای ایجاد پیوند اجتماعی بین کودک و همبازی او است. کودکان نوپا از کشف توانایی های توپ، غلت زدن، پرتاب کردن و لگد زدن به آن لذت خواهند برد. بهتر است یک توپ مناسب و سبک برای کودک دو ساله خود تهیه کنید و ایمنی آن را حتما در نظر داشته باشید.

کتاب خواندن

کودک دو ساله شما قادر است داستان ها را دنبال کرده و اشیاء موجود در تصاویر را همانطور که نام می برید نشان دهد. کوچولوی خود را تشویق کنید تا چیزهایی را که می شناسد نامگذاری کند. درباره کتابهایی که با هم خوانده اید و کارهایی که آن روز انجام داده اید صحبت کنید. سوالاتی مطرح کنید و کودک نوپای خود را تشویق کنید تا به آن ها پاسخ دهد. کتاب خواندن برای کودکان نوپا پایه و اساس خواندن مستقل آن ها را در آینده ایجاد می کند. هم چنین آن ها را برای مدرسه و آموزش زبان بیشتر آماده می کند. در سنین ۱ تا ۳ سالگی، کودکان نوپا ممکن است چالش هایی داشته باشند که والدین می توانند به کمک قصه و داستان مناسب به رفع آن ها کمک کنند. بهتر است کتاب هایی را انتخاب کنید که تصاویر بزرگ و زیادی داشته باشند.

نقاشی و هنر

اسباب بازی برای کودک 2 ساله

نقاشی و هنر

هنر اولین برنامه غنی سازی آموزشی عالی برای کودکان نوپا است. کودکان خردسال با انجام و بررسی مجموعه ای از مواد هنری از کشف هنر سود می برند. آنها به طور طبیعی کنجکاو هستند و عاشق آزمایش رنگ ها، بافت ها و ابزارهای هنری هستند. با استفاده از انواع رنگ های ایمن و غیر سمی، کودکان نوپا می توانند با استفاده از دستان خود احساس رنگی بودن و شاد بودن کنند. نقاشی با آبرنگ، مداد رنگی و دیگر وسایل می تواند برای کودک دو ساله شما بسیار لذت بخش باشد. وسایل نقاشی را در اختیار او قرار دهید تا کم کم با اسامی انواع رنگ ها آشنا شود و علاوه بر این با نقاشی احساس آرامش را تجربه کند. رنگ های انگشتی هم می توانند گزینه های فوق العاده ای برای کودکان محسوب شوند.

نکات مهم هنگام خریدن اسباب بازی برای کودکان ۲ ساله

هنگام خرید هدیه یا اسباب بازی برای کودکان ۲ ساله، اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده پیشرفت رشد آن ها و همچنین علایق آنها باشد. شما می توانید روی اسباب بازی های کودکان ۲ ساله سرمایه گذاری کنید تا آن ها را تشویق کنید دنیای بزرگ و روشن اطراف خود را کشف کنند.  اسباب بازی برای کودک ۲ ساله بهتر است به گونه ای باشد که او را ترغیب کند تا از تخیل خود استفاده کرده و از فعالیت هایی که در اطرافش اتفاق می افتد تقلید کند. بچه های ۲ ساله دارند هر روز مهارت های جدیدی را فرا بگیرند، اما بخش بزرگی از یادگیری آن ها با مشاهده رفتارهای روزمره والدین خود اتفاق می افتد.

بازی های انفرادی یا گروهی

اسباب بازی برای کودک 2 ساله

بازی های انفرادی یا گروهی

بچه ها در این سن بین تمایل به انتخاب بازی با دیگران و بازی های انفرادی دچار مشکل می شوند. آن ها ممکن است به پیشنهادهای مختلف بازی شما یک “نه” شدید و سازش ناپذیر بگویند. در این حالات بهتر است شما انتخاب را به کودک واگذار کنید و با در اختیار گذاشتن اسباب بازی های دلخواه، او را در این مسیر کمی راهنمایی کنید. است. کودکان از حضور بچه های دیگر در اطرافشان لذت می برند، اما از آن ها انتظار نداشته باشید که با یکدیگر همکاری کنند یا از به اشتراک گذاری اسباب بازی هیجان زده شوند. خواهر و برادرهای بزرگ تر می توانند الگوهایی برای آموزش، اشتراک گذاری و نوبت گیری باشند.

توجه به کیفیت اسباب بازی ها

کیفیت اسباب بازی ها به ویژه برای کودک دو ساله که هنوز عادت دارد اجسام را وارد دهانش می کند بسیار اهمیت دارد. توجه کنید که اسباب بازی ها از جنسی مرغوب بوده و طراحی آن ها طوری نباشد که به کودک آسیب وارد کند برای مثال دارای لبه های تیز نباشد. همچنین بهتر است اسباب بازی های با دوام را انتخاب کنید.

توصیه های مربوط به سن

اگرچه کودکان نوپا مطمئناً با سرعت زیادی یاد می گیرند، اما همه آن ها ممکن است شبیه هم نباشند. بنابراین بهتر است مطمئن شوید که اسباب بازی انتخابی شما کاملا مناسب با سن کودکتان باشد. نظرات والدین دیگر را بررسی کنید تا انتخاب درست تری داشته باشید.

منابع: nytimes، kidshealth، usatoday